torsdag 29 september 2011

AM

Jag glappade förbi Sjukhuset på trean nyss. O där var Tobbe, sjuksköterskan som förklarade för mig utförligt vad som hände med Anna Maj. Även sjuksköterskan som frågade henne om det var obehagligt och hon svarade "Det är bara att gilla läget". Jag tycker om Tobbe. Det var inte lika läskigt att vara med Anna Maj när han lugnt förklarat att hon är jättesjuk.

Har tänkt mycket på henne idag. Även innan han ploppade upp i rutan. Tänkte på henne när jag gick ut på lunchen.... fanns en anledning till det. Tänkte på henne när jag satt på jobbet. Tänkte på henne när jag gick hem, solen strålade o det var varmt. Mitt samlarjag kom fram och jag plockade med mig massor kastanjer hem. Jag vet inte varför, men jag tänkte på henne då med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar