söndag 19 februari 2012

Några tårar kom

Den här helgen har varit helt fantastisk! Från fredag morgon o den är inte slut än. Tackade av en kollega som jag kommer att sakna jättemycket o vi festade loss som jag inte gjort på evigheter! Gapskratt och dans, om vart annat.

Igår kväll och natt blev det en nostalgirunda med greven. Några öl och promenad mitt i natten. Vi hämtade min cyckel o pumpade däcken o ingenting gick sönder på den för en gångs skull. Gött var det!

Dagen igår fick mig dock att gråta en skvätt... Vet inte varför jag reagerar så, men det har jag gjort i alla år. Vi skulle möblera om hemma hos mamma och jag skulle sortera, vad jag hoppas är mina sista lådor hos mamma. En låda är, eller var fylld till bredden med mina tonår. Alla mina taket that prylar, böcker, pärmar, planscher... Allt utom mina videofilmer. Jag kan inte spara på allt detta så hälften rök. 100tals planscher rök. Och när jag sida för sida drog ur planscherna från plastfickorna (!!!) kom tårarna. Jag har ingen aning om hur många timmar jag har ägnat åt att klippa i tidningar och sortera in. Nu har jag en pärm kvar och alla böcker. Känns märkligt... och ganska befriande såhär i efterhand.

Nu är det strålande sol, jag har städat och tvättat och väntar på Anders så vi kan åka och fira Onnie. Det är vår i luften och jag tror nog att det är Christer som är tillbaka ovanför sovrumsfönstret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar