torsdag 21 juni 2012

Rädda x 3

Så har man handlat till födelsedagskalas. Mat o alkohol! Tackar kassören på systemet som ville ha leg. Fått i ordning på jobbet så jag i alla fel vet vad det är jag ligger efter med o fixat det mest akuta. Satte en skylt på skrivbordet "jag är inte här". Funkade sådär, men flera kollegor tyckte att det var en strålande idé! Sa nej till kunder, jag har ju faktiskt inte tid! Nu är i alla fall telefonen bortkopplad, mailen o internetbanken har frånvaromeddelanden o jag kommer inte tillbaka förrän på onsdag.

Gick en kort långsam promenad runt ån. Först låg en cykel på maken, trasig. Bredvid låg en man... Lika trasig. Mer i själen än kroppen skulle jag tro. Ett par hade redan stannat o ringde polisen. Mannen låg o yrade om hur full han är. Att han är alkoholist o det är jobbigt. Ja, stackars man. Gjorde ont i hjärtat. Gick vidare o så ryker det ur plåtlådan för engångsgrillar... Den är brandsäker så jag gick faktiskt förbi den. O precis när jag skulle svänga av mot mig ser jag en duvunge tryckande i gräset... Stannar såklart, men vad ska man göra? Den reste på sig o hoppade in i buskarna. Det blev bara en räddning den här kvällen. En fin kväll trots allt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar