lördag 17 november 2012

Bakfredag

Veckorna går så fort! Det innebär ju också att året har gått fort och idag är det åter igen basar. Johannelunds Scoutkårs julbasar. Och jag lovade att baka... Så det gjorde jag och insåg att småkakor är ju jättelätt att göra och att saffranskakan som jag hittade recept på inte verkade vara som jag ville ha den så jag gjorde en egen variant. Det vill säga en sockerkaka med vanilj och extremt mycket saffran i! Jag ångrar inte att jag ändrade kakan =)


Hur svårt ska det vara att ta hem small ägg? Suck! De är i alla fall ekologiska.


Till korintkakorna och saffranskakan

Korintkakor



När jag genom åren har plockat på mig alla hushållsattiraljer har jag funderat på om jag kommer att
använda dem... Det gör jag och de är ju så fina!

Saffranskakan!

Det blev korintkakor, gaffelkakor och drömmar...

...två sockerkakor och två saffranskakor.
Det tog liiiite längre tid att baka än jag tänkte mig. Eller snarare, jag bakade mer än jag tänkte mig. Kom i säng 00.30 och gick upp kl 06.45 för att tvätta. Nu ska jag fixa i ordning mig själv och lägenheten så jag kan ta mig till basaren och hjälpa till med att lassa ut fika till alla basarbessökare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar